چه عواملی باعث درد استخوان می شود؟

اگر درد استخوانی دارید که حتی در حالت استراحت برطرف نمی شود یا در خانواده خود سرطان استخوان دارید ، مراجعه به یک متخصص مفید است. در اینجا دلایل احتمالی درد استخوان آورده شده است …

چه عواملی باعث درد استخوان می شود؟

استخوان ها از قسمت هایی است که تومورها به صورت توده یا تورم توسط سلول هایی که غیرقابل کنترل تقسیم می شوند ، تشکیل می شود. اگر درد استخوان دارید که حتی اگر در حال استراحت برطرف نمی شود یا در خانواده خود سرطان استخوان دارید ، مراجعه به یک متخصص مفید است.

چه عواملی باعث درد استخوان می شود؟

انواع متداول تومورهای استخوانی کدامند؟

مولتیپل میلوما چیست؟

شایع ترین سرطان اولیه استخوان است.  تومور بدخیم مغز استخوان است.  می تواند سالانه سبب مرگ20 نفر در هر میلیون نفر شود. در بیماران در سنین 70-50 سالگی رخ می دهد و می تواند بر روی هر استخوانی تأثیر بگذارد.

استئوسارکوما چیست؟

دومین نوع سرطان استخوان است. این بیماری در نوجوانی و در ناحیه زانو به طور مکرر مشاهده می شود و هر ساله در 3-2 نفر در هر میلیون نفر دیده می شود. به ندرت در ناحیه ران و شانه رخ می دهد.

سارکوم یوئینگ:

بیشتر در سنین 20-5  مشاهده می شود. با توده بافت نرم بسیار بزرگ آسیب استخوانی ایجاد می کند. متداول ترین قسمت اندام فوقانی و تحتانی ، لگن و قفس سینه است.

کندروسارکوم:

این بیماری اغلب بین سنین 70-40 دیده می شود. باعث ایجاد توده در ناحیه ران ، لگن و شانه می شود.

چه عواملی باعث درد استخوان می شود؟

علائم تومور در استخوان چیست؟

بیشتر بیماران مبتلا به تومور، درد دارند. درد شدت کم تری دارد ، بیشتر به شکل سوزش و مداوم است. با استراحت بیمار نیز درد ادامه دارد و اغلب شب ها بدتر می شود. دلیل تروما نیست ، اما درد پس از ضربه بیشتر می شود. شکستگی پاتولوژیک در استخوان ضعیف شده رخ می دهد که درد را افزایش می دهد. برخی از تومورها باعث تب و تعریق شبانه می شوند. گاهی اوقات با توده ای بدون درد ظاهر می شوند.

در چنین شرایط دردناکی چه باید کرد؟

اگر فرد فکر کند که تومور استخوانی دارد ، برای تشخیص و درمان فوراً باید به متخصص مراجعه کند.

برای تشخیص سرطان استخوان چه مراحلی دنبال می شود؟

متخصص سوابق پزشکی فرد را با جزئیات سوال خواهد کرد. این وضعیت ، از داروهایی که مصرف می شود تا همه بیماری های قبلی ، همه جزئیات را در بر می گیرد. در صورت لزوم ، معاینات دیگر با بررسی اندازه ، تحرک ، چسبندگی تومور و ارتباط آن با مفاصل انجام می شود.

اول از همه ، یک فیلم اشعه ایکس ساده از بیمار درخواست می شود. تومورهای مختلف استخوانی تصاویر مختلفی را در اشعه ایکس ساده ایجاد می کنند. اگرچه برخی تومورها ممکن است در اشعه ایکس ساده ظاهر شوند ، اما روش های تصویربرداری دقیق برای تشخیص دقیق نوع تومور لازم است.

چه عواملی باعث درد استخوان می شود؟

درمان تومورهای بدخیم استخوان چگونه انجام می شود؟

اگر با تومور بدخیم استخوان روبرو هستید ، همیشه ایده خوبی است که نظر دوم را بگیرید. سرطان استخوان به صورت تیمی درمان می شود. هدف از درمان شکستن سرطان و محافظت از اندام است.

با توجه به پیشرفت پزشکی ، چه پیشرفتی در درمان سرطان استخوان حاصل شده است؟

در گذشته برای نجات بیمار در سرطان های استخوان ، اعضای بدن بریده می شد و بدین ترتیب سرطان از بدن خارج می شد. با این حال ، اکنون درک درستی از جراحی وجود دارد که از اندام محافظت می کند و تومور را از بین می برد. درمان جراحی که باید اعمال شود ممکن است فقط به صورت تخلیه کانون تومور باشد یا به صورت برداشتن بافت تومور با بافت دست نخورده در ناحیه باریک یا گسترده اطراف آن باشد.

با این کار ، از آخرین پیشرفت ها در جراحی ترمیمی استفاده می شود. پروتز ، پیوند استخوان  و امروزه به طور مکرر از روش های بازسازی بیولوژیکی استفاده می شود.

روش های دیگر در تومور استخوان چیست؟

برخی از تومورهای بدخیم استخوان به رادیوتراپی حساس هستند. پرتودرمانی باید به تنهایی یا همراه با سایر روش های درمانی انجام شود. شیمی درمانی حتی گاهی اوقات می تواند برای رفتار بیولوژیکی بیماری درمان کننده باشد. معمولاً قبل یا بعد از جراحی قابل استفاده است.

چه عواملی باعث درد استخوان می شود؟

آیا در ابتلا به این بیماری تفاوت جنسیتی وجود دارد؟

ما فقط می توانیم در این زمینه از ایالات متحده آمریکا اعدادی ارائه دهیم. در ایالات متحده آمریکا ، تومورهای بدخیم استخوانی در 2500 مورد در سال و تومورهای خوش خیم در 200 هزار تا 300 هزار مورد مشاهده می شود. متاستاز استخوان نیز در 250 هزار تا 300 هزار نفر در سال رخ می دهد. هیچ تمایز جنسیتی در بروز سرطان استخوان وجود ندارد.

Source: www.hthayat.haberturk.com