همه چیز درباره لیزر درمانی برای درد زانو

همه شما با مفهوم لیزر درمانی برای درد زانو آشنایی کامل دارید. همچنین این نکته را نیز می دانید که این فعالیت چگونه انجام می گیرد و چه دلیلی برای انجام آن است. لیزر درمانی یک روش درمانی جایگزین برای برخی از انواع درد مانند درد زانو است.

تحقیقات درباره لیزر درمانی توسط پزشکان در حال انجام است. با این حال، برخی مطالعات نشان می دهد که ممکن است درد زانو را تا حدودی کاهش دهد. این لیرز به عنوان لیزر درمانی سرد و لیزر درمانی سطح پایین نیز شناخته می شود.

برخی مطالعات اولیه نشان داده اند که لیزر ممکن است به بهبود زخم ها کمک موثری کند. در صورت صحت این مطلب، نشان می دهد که آن ها به بدن کمک خواهند کرد که آسیب بافتی ناشی از جراحات و آرتروز یا بیماری های دیگر را ترمیم کند.

لیزر درمانی نسبتا جدید است و محققان هنوز نمی دانند که آیا خطرات طولانی مدت دارد یا خیر. اکثر پزشکان اثرات کوتاه مدت را بررسی کرده اند؛ بنابراین ممکن است لیزر درمانی باعث ایجاد عوارض جانبی طولانی مدت شود که هنوز محقق نشده است.

لیزر درمانی باعث بهبود سریع درد زانو می شود. این لیزر که به عنوان لیزر درمانی سطح پایین (LLLT) نیز شناخته می شود، برای درمان مشکلات مختلف سلامتی مانند کشیدگی عضلات، درد گردن و رگ به رگ شدن رباط ها استفاده می شود.

همه چیز درباره لیزر درمانی برای درد زانو

برای آشنایی با این لیزر درمانی این مقاله را از دست ندهید.

حقایق سریع درباره لیزر درمانی برای درد زانو

طرفداران لیزر درمانی می گویند این روش یک تسکین درد موقتی با بهبود طولانی مدت است. همچنین بر این باور هستند که این روش ممکن است بیماری های متنوعی از جمله آرتروز، درد مزمن، اختلالات مفصلی و حتی اعتیاد به سیگار را درمان کند.

تحقیقات درباره درد در مناطق دیگر بدن نشان می دهد که لیزر درمانی به عنوان یک تسکین موقتی درد به حساب می آید. برخلاف لیزرهای جراحی، لیزرهای سرد باعث گرم شدن بافت های بدن نمی شوند.

لیزر درمانی را بهتر بشناسید

لیزرهای جراحی به طور فزاینده ای در پزشکی رایج هستند و دقیق تر از تجهیزات جراحی سنتی برش می خورند و خطر آسیب را کاهش می دهند. همچنین به سرعت بخشیدن به جراحی کمک شایانی می کنند. با این حال، این لیزرهای گرم در صورت استفاده نادرست ممکن است خطرناک باشند.

از طرف دیگر، لیزرهای سرد مورد استفاده در LLT برای درمان درد بسیار ضعیف تر از لیزرهای جراحی عمل می کنند. با این تفاسیر این امکان وجود ندارد که باعث بریدگی یا سوزش پوست شوند. حامیان لیزر درمانی معتقدند که پوست نور بسیار کمی جذب می کند و به لیزر اجازه می دهد که به داخل بافت نفوذ کند. همچنین این امکان را می دهد که بافت آسیب دیده بدون هیچ گونه عوارض جانبی بهبود یابد. از آنجا که توان آن بسیار کم است، خطر سوختگی نیز وجود ندارد.

همه چیز درباره لیزر درمانی برای درد زانو

آیا لیزر درمانی به درد زانوی ما کمکی می کند؟

در رابطه با لیزر درمانی برای درد زانو تحقیقات متعددی انجام گرفته است. همچنین بیشتر تحقیقات روی آرتروز و درد مزمن متمرکز شده است. اگر لیزر درمانی موثر باشد، مشخص نیست که چگونه و چرا باید این روش انتخاب شود.

لیزرها ممکن است گردش خون را بهبود ببخشند، از سلامت سلول حمایت کنند، التهاب را کاهش دهند یا مشوق رشد بافت سالم باشند. تحقیقات مقدماتی امیدوار کننده است، اما هیچ اثبات قطعی وجود ندارد که لیزرهای سرد درمانی امکان این را داشته باشند که درد یا هر بیماری پزشکی زمینه ای را درمان کنند.

آیا از ناحیه زانو آسیب دیده اید؟ به هر دلیلی که باشد ممکن است از لیزر درمانی بهره مند شوید. ترکیبی از فیزیوتراپی و لیزر درمانی سطح پایین برای از بین بردن درد استخوان زانو موثر است. لیزر درمانی برای درد زانو نه تنها تحریک کننده نیست، بلکه التهاب آرتروز را نیز به حداقل می رساند.

از سوی دیگر، فیزیوتراپی عضلات زانو را تقویت می کند و باعث به حداقل رسیدن فشار مفصل می شود. وقتی لیزر درمانی بر روی مفصل زانوی آسیب دیده انجام می شود، درد زانو خیلی سریع تر بهبود می یابد. به این دلیل است که مکانیسم های بهبودی بدن تحریک می شوند.

بررسی های مطالعات بالینی در رابطه با لیزر درمانی درد زانو

بررسی که در سال 2005 انجام شد، توانایی LLT را در کاهش درد آرتریت روماتوئید، علت شایع درد زانو ارزیابی کرد. یک مطالعه نیز سال 2009 افراد مبتلا به زانو درد را که LLT دریافت کرده بودند، با گروهی که فقط فکر می کردند LLT دریافت می کنند، مقایسه کرد.

طبق بررسی هایی که انجام شده است کسانی که تحت لیزر درمانی قرار گرفتند، درد کمتری را گزارش کردند. از آنجا که مشخص نیست لیزر درمانی چگونه کار می کند، بررسی ها نیز مشخص نمی کند که آیا نتایج این مطالعات می تواند روی زانو اعمال شود یا خیر.

همه چیز درباره لیزر درمانی برای درد زانو

چرا چگونگی عملکرد لیزر درمانی بسیار دشوار است؟

یکی از مشکلاتی که در لیزر درمانی وجود دارد، این است که مطالعات مختلف طول موج های مختلف نور را بررسی می کند. این کار مقایسه لیزر با سایر لیزرها را دشوار می کند. به همین دلیل است که تولیدکنندگان توصیه های مختلفی درباره تعداد و مدت درمان ارائه می دهند.

برای اینکه لیزر درمانی به یک درمان استاندارد برای درد زانو تبدیل شود، پزشکان باید آگاهی داشته باشند که کدام طول موج موثر واقع می شود.

با خطرات و عوارض لیزر درمانی برای درد زانو آشنا شوید

لیزرهای مورد استفاده در این نوع درمان از نوع سرد هستند. بنابراین خطر عوارض جدی وجود دارد. پزشکان در مطالعات خود هیچ عارضه جانبی پیدا نکرده اند. از آنجا که لیزرهای درد زانو نسبت به سایر لیزرهای پزشکی سرد و قدرت کمتری دارند‌، بعید به نظر می رسد که باعث بروز مشکلات جدی در سلامتی شوند.

تحقیقات اندکی نشان داده است که لیزر درمانی در طولانی مدت قابل تسکین است. برای افرادی که به دنبال تسکین مقرون به صرفه هستند، اغلب گزینه های بهتری وجود دارد.

حال با مزایای لیزر درمانی آشنا شوید

لیزر درمانی برای درد زانو مزایایی به همراه دارد. افرادی که دچار درد زانو هستند خوب است از آن آگاهی یابند. برای آگاهی از این مزایا کافی است ادامه این مطلب را از دست ندهید.

• یک روش غیرتهاجمی برای تسکین درد به حساب می آید؛
  • بدون زمان طولانی، بهبودی را به دست خواهید آورد؛
  • در صورت انجام صحیح عوارض جانبی به دنبال ندارد؛
  • زمان جلسه درمان بسیار کوتاه است؛
  • برخی از شرکت های بیمه برای پرداخت هزینه آن کمک می کنند.

با لیزر درمانی از درد زانو خود خلاص شوید

لیزر درمانی برای درد زانو برای افراد نسبتا مسن بسیار روش مناسبی است. زیرا انجام آن درد زیادی ندارد و افراد سالمند درد آن را تحمل خواهند کرد. لیزر درمانی ممکن است در کنار سایر روش های درمانی موثر باشد؛ بنابراین آزمایش لیزر درمانی به معنای چشم پوشی از گزینه های دیگر نیست.

اگر دچار درد زانو شده اید، بهتر است برای یکبار نیز لیزر درمانی را انجام دهید که از درد زانوهای خود رهایی یابید. این روش با توجه به فوایدی که دارد، ممکن است شما را از شر درد زانو خلاص کند. برای درمان کامل از طریق لیزر درمانی نیاز به چند جلسه تمرین دارید.

Source: www.medicalnewstoday.com, www.nordelphysioclinic.ca