دلایل درد مفاصل چیست؟

چه عواملی باعث درد مفاصل می شود؟ درمان درد مفاصل چیست؟ درد مفصل چگونه از بین می رود؟

اگرچه شکایات مفاصل در همه گروه های سنی دیده می شود ، اما در زنان در مقایسه با مردان با میزان بالاتری مشاهده می شود. اضافه وزن ، کم تحرکی و دلایل مبتنی بر هورمون در این امر موثر است. دلایل اساسی درد مفصل به شرح زیر است:

• هوای سرد
  • رژیم غنی از پروتئین
  • ورزش کردن بدون آگاهی
  • حرکاتی که به مفاصل فشار می آورد و بلند کردن وزنه
  • سقوط و ضربه
  • انتخاب داروی کنترل نشده و بدون آگاهی
  • رژیم غذایی نامنظم و اختلال در الگوی خواب
  • افسردگی

در میان افراد ، هر دردی که باعث درد در مفاصل شود با نام هایی مانند روماتیسم ، روماتیسم التهابی و غیرالتهابی ، روماتیسم بافت نرم ، روماتیسم ستون فقرات نامیده می شود.  با این حال ، ‘آرتروز‘ و ‘آرتریت‘ دو بیماری متفاوت هستند.

آرتروز:

بسته به آسیب دیدن غضروف های مفصلی ، اغلب به دلایلی مانند کهولت سن ، ضربه و فشار ایجاد می شود.

آرتریت:

به عبارت دیگر ، روماتیسم التهابی ، به علل ناشی از اختلالات متابولیسم و سیستم ایمنی بدن ایجاد می شود.

درد مفاصل بیشتر در زمستان دیده می شود:

اگرچه علت آن چندان روشن نیست ، اما اسپاسم عروق به دلیل سرما باعث ورود خون و در نتیجه اکسیژن کم تر به بافت ها می شود. تغییر فشار هوا در روزهای سرد نیز می تواند باعث درد مفاصل شود.

زمینه های ژنتیکی وجود دارد:

به عنوان مثال ، در حالی که میزان احتمال ابتلای یک فرد به آرتریت روماتوئید ، یکی از شایع ترین بیماری های روماتیسمی ، با سابقه خانوداگی 2-1٪ است، در دوقلوهای همسان ، اگر یکی از دوقلوها روماتیسم داشته باشد ، احتمال بروز روماتیسم در دیگری 20-15 درصد است. در دردهای روماتیسمی ، یافته هایی مانند محل و تعداد مفصل درگیر ، و طول مدت درد با دادن سرنخ در مورد بیماری روماتیسمی ، از نظر تشخیص مهم است. به عنوان مثال ، در حالی که درد مفاصل به دلیل حمله نقرس بیشتر ممکن است انگشت شست پا را درگیر کند ، در آرتریت روماتوئید ، درد همچنین بر روی مفاصل دست ، مچ دست و انگشت تأثیر می گذارد. یا اگر کمردرد و سفتی صبحگاهی را توصیف کند ، ممکن است یک بیمار مبتلا به  اسپوندیلیت آنکیلوزان باشد.

درمان درد مفاصل چیست؟

اگر دردی مربوط به تروما باشد ، استفاده از کمپرس سرد در دوره حاد ، مسکن های موضعی یا سیستمیک ممکن است مفید باشد.

اگر بیمار روماتیسم بافت نرم دارد ، ممکن است کمپرس گرم و شل کننده های عضلانی موثر باشد.

کاربردهای درمان فیزیکی ، آب گرم و چشمه های آب گرم می تواند برای درد روماتیسمی و کلسیفیکاسیون مفصل مفید باشد.

گروه های دارویی و داروی مورد استفاده برای هر بیماری روماتیسمی ممکن است متفاوت باشد. بعضی اوقات عواملی مانند ترجیح بیمار یا سازش بیمار در این امر نقش دارد و ترجیحات دارو ممکن است در رابطه با سایر بیماری های سیستمیک متفاوت باشد.

در بیماری های روماتیسمی به منظور جلوگیری از آسیب دائمی مفصل ، لازم است از پشتیبانی پزشکی برخوردار شوید.

ورزش منظم برای حفظ عملکردهای مفصلی بسیار مهم است.

کنترل وزن با اهمیت دادن به تغذیه و استراحت ضروری است.

اگر فرد مبتلا به نقرس است ، جلوگیری از مصرف بیش از حد پروتئین ، در صورت وجود فیبرومیالژیا ، دور ماندن از بی خوابی شکایات ناشی از بیماری را تا حد زیادی کاهش می دهد.

پیشنهادهایی که برای درد مفاصل مفید خواهد بود:

یکی از شایع ترین مشکلات سلامتی که امروزه باعث درد کمر ، شانه ، مچ دست و زانو می شود ، وزن زیاد ، کم تحرکی و تغذیه مبتنی بر کربوهیدرات است. این سه عامل یکدیگر را تحریک می کنند. ما با اشتباه غذا خوردن چاق می شویم، با افزایش وزن بی تحرک می شویم. ما نیازهای اصلی استخوان ها ، غضروف ها ، عضلات و تاندون ها را فراموش کرده ایم. به ویژه افرادی که دردهای مفصلی دارند ، باید گوشت استخوانی و کله پاچه مصرف کنند تا کلاژن ، کلسیم و اسید هیالورونیک بدست آورند.

درد مفصل ممکن است به دلیل بلند کردن وزنه ، بی حرکت نشستن به مدت طولانی سر کامپیوتر / تلویزیون ، اتخاذ یک سبک زندگی بی تحرک یا سن افزایش یابد. برای دردی که برای مدت طولانی از بین نمی رود و در یک منطقه خاص متمرکز است ، باید به متخصص مراجعه کرد. “در حالی که مفاصل از یک طرف به دلیل تغذیه نامناسب ضعیف می شوند ، از طرف دیگر به دلیل افزایش وزن در معرض بار زیاد قرار می گیرند. وقتی ناگهان به فکر ورزش می افتیم و شروع به دویدن می کنیم ، بیشتر به آنها آسیب می رسانیم. “مفیدترین آن مغز استخوان است که در استخوان ساق گاو جوان یافت می شود. مغز استخوان ماده ای سفید رنگ و چرب مانند است که در استخوان یافت می شود. هنگامی که با جوشیدن آب آن مصرف می شود ، پشتیبانی بزرگی از بدن ما می کند. این ماده که حیوان 1000-500 کیلوگرم را زنده نگه می دارد ، ما را نیز زنده نگه می دارد.

دلایل درد مفاصل چیست؟

قبل از گرم کردن ورزش را شروع نکنید:

غذاهایی مانند ماست درست شده از شیر بز به جای شیر گاو ، پنیر ، کفیر ، سبزیجات تازه با برگ سبز ، چای سبز ، بادام ، ماهی و تخم مرغ در مبارزه با درد مفاصل کمک می کند.

روزانه پیاده روی های نیم ساعته در فضای باز ، ترجیح دادن پله ها به جای آسانسور ، پیاده شدن یک ایستگاه قبل از مقصد و تبدیل آن به یک فرصت پیاده روی برای شروع کافی است .

Source: www.hthayat.haberturk.com