درمان دیسک گردن

درمان دیسک گردن، اگر بیماری خفیف باشد ، می توان آن را با استراحت ، زندگی بدون استرس ، داروهای مسکن دوز پایین و درمان فیزیکی انجام داد. درمان دیسک گردن بدون مداخله جراحی ممکن است ، که باعث کاهش کیفیت زندگی می شود.

درمان دیسک گردن چگونه انجام می شود؟

اولین روشی که در درمان دیسک گردن به کار می رود تقویت عضلات گردن و کاهش بار روی ستون فقرات است. برای این کار ، تمریناتی برای دیسک گردن توصیه می شود. با تمرینات دیسک گردن ، پیشرفت دیسک می تواند متوقف شود. در درد حاد ناشی از دیسک می توان مسکن ها و شل کننده های عضلانی داد.

درمان دیسک گردن

ورزش برای درمان دیسک گردن:

با تمریناتی که برای درمان دیسک گردن آماده کرده ایم ، سعی می کنیم بعد از معالجه جلوی درد دوباره بیماران را بگیریم. تمرینات مربوط به درمان دیسک گردن به طور کلی متناسب با فرد انجام می شود. می توانید تمرینات دیسک گردن  را به سادگی در خانه انجام دهید.

دیسک گردن چیست؟

هر درد در ناحیه گردن درد دیسک گردن نیست. اگر درد به گردن و پشت می زند ، ناراحتی هایی مانند اصلاح گردن ، گرفتگی گردن  نیز باید در نظر گرفته شود. بیشتر گردن دردها مربوط به  درد عضلانی است.

هفت مهره در گردن وجود دارد و ساختارهایی به نام دیسک بین هر دو مهره وجود دارد. وقتی این بافت دیسک پاره شود ، مایع ژل مانند در دیسک ها داخل کانال نخاعی جابجا می شوند. به همین دلیل ، فشار بر اعصاب و نخاع وارد می شود. به این حالت دیسک گردن گفته می شود.

دلایل دیسک گردن:

• ضعف در سیستم عضلانی
  • ماساژ اشتباه گردن
  • حرکات و موقعیت های اشتباه
  • تصادف و تروما
  • کار طولانی مدت سر میز

علائم دیسک گردن:

درد در گردن: احساس دردی در ناحیه گردن که به دلیل هیچ ضربه ای ایجاد نمی شود و این درد برای مدت طولانی ادامه می یابد.

اسپاسم عضلانی: انقباضات غیر ارادی در عضلات ناحیه گردن ایجاد می شود.

مشکل در حرکات گردن: پس از تشکیل دیسک گردن ، در حین حرکات گردن مشکلاتی ایجاد می شود. گردن به راحتی قابل حرکت نیست.

درد بازو: یکی از علائم دیسسک گردن ، دردی است که به صورت یک طرفه رخ می دهد و به سمت بازو پخش می شود. این دردها به دلیل فشار دیسک بر مهره ها و اعصاب ایجاد می شود.

بی حسی: یکی از علائم دیسک گردن ، بی حسی است. همراه با درد در بازوها ، می تواند بی حسی تا نوک انگشتان ایجاد شود.

سردرد: درد در ناحیه گردن می تواند به سردرد تبدیل شود.

افزایش درد در خواب: دردی که احساس می شود به طور کلی هنگام خواب در شب تشدید می شود. به دلیل این دردها ممکن است مشکلات خواب ایجاد شود.

سرگیجه و حالت تهوع: به دلیل دیسک گردن سرگیجه و حالت تهوع ممکن است ایجاد شود.

درد از ناحیه پشت به طرف دو بازو: شدیدترین علامت دیسک گردن درد از ناحیه پشت به طرف دو بازو است.

درد ناشی از دیسک گردن؛ نه تنها در گردن ، بلکه در مناطقی مانند بازو ، دست ، پشت ، کمر ، شانه دیده می شود. به دلیل فشار بر عصب موجود در دیسک گردن ، از دست دادن قدرت و بی حسی ممکن است در دست و بازو اتفاق بیفتد.

چگونگی تشخیص دیسک گردن:

موارد زیر در هنگام تشخیص دیسک گردن مورد توجه قرار می گیرد.

• فرم ، شدت ، زمان شکایت
  • معاینه
  • معاینات رادیولوژیک (MR گردن)

هنگامی که یافته های این سه مورد کاملاً با هم همخوانی دارند ، تشخیص دیسک گردن انجام می شود.

گردن درد:

گردن، قسمت بین سر و بدن نامیده می شود. از سر ما پشتیبانی می کند و به سر اجازه می دهد تا در جهات مختلف حرکت کند. شامل رگ های بزرگی که از سر شروع شده و به بدن منتقل می شوند ، نخاع ، الیاف عصبی منتهی به بازو است و از این ساختارها محافظت می کند.

گردن درد یک مشکل سلامتی شایع است. این بیماری در افراد در هر سن و جنسی مشاهده می شود. اکثر این دردها خفیف و زودگذر هستند و بندرت دردناک می شوند.

بروز گردن درد با افزایش سن افزایش می یابد. تنش در زندگی مدرن و استرس شغلی باعث افزایش فراوانی گردن درد می شود. در کنار گردن درد ، کمر درد ، شانه درد ، بی حسی در دست ها ، سرگیجه و سردرد دیده می شود.

گردن درد بیشتر در چه افرادی دیده می شود؟

بیماری های بسیاری وجود دارد که باعث گردن درد می شود. علل اصلی گردن درد :

• کلسیفیکاسیون در ستون فقرات گردن
  • فتق گردن
  • درد ناشی از استفاده بیش از حد و آسیب دیدگی

گردن درد اغلب در کارمندان  و افرادی که مدت طولانی از رایانه استفاده می کنند رخ می دهد.

Source: www.habibbostan.com