درمان دیسک گردن چگونه است؟

آیا درمان جراحی برای گردن درد ضروری است؟

برای درمان گردن درد ابتدا باید منبع درد مشخص شود. پس از مشخص شدن منبع درد ، برنامه ریزی درمانی انجام می شود. در درمان برخی از گردن درد ها ، فقط می توان از دارو درمانی استفاده کرد.

منبع برخی از گردن درد ها ممکن است دیسک گردن یا تومور باشد. در صورت دیسک گردن، بیماران می توانند با روش های دیگری غیر از جراحی بهبود یابند.

یکی از متداول ترین روش های غیرجراحی ، سوزن درمانی خشک است. اما اگر قدرت عضلات و نقایص حسی با وجود درمان پیشرفت کند و  درد ناشی از فشرده سازی ریشه عصبی بهبود نیابد ، می توان از درمان جراحی استفاده کرد.

درمان دیسک گردن

درمان گردن درد چگونه است؟

از روش های درمان فیزیکی می توان در درمان گردن درد استفاده کرد. با درمان فیزیکی ، هدف شل شدن عضلات و تسکین درد بافت نرم است. روش های کشش و درمان سوزن خشک می تواند در درد ناشی از فشرده سازی ریشه عصبی استفاده شود.

از مسکن ها ، شل کننده های عضلانی و ضد افسردگی ها نیز می توان در گردن درد استفاده کرد. درمان دارویی باید توسط متخصصان تنظیم شود. صرف نظر از روش درمانی مورد استفاده ، برای بهبود دائمی باید از برنامه ورزش گردن استفاده شود.

برنامه ورزشی از جایگاه مهمی در معالجه گردن درد برخوردار است و این برنامه باید برای هر بیمار جداگانه ترتیب داده شود. می توان از تمرینات کششی عضلات گردن ، تمریناتی برای تقویت ماهیچه های گردن و تمرین های اصلاحی استفاده کرد.

استفاده از گردن بند طبی در گردن درد:

در گردن درد ، به ویژه در دوره اولیه می توان از بریس گردن استفاده کرد. در استفاده طولانی مدت از این بریس گردن ، ضعف عضلات گردن و محدودیت حرکات گردن ممکن است رخ دهد. به همین دلیل باید از آنها برای مدت کوتاهی استفاده کرد.

برای محافظت از گردن درد چه کاری باید انجام شود؟

• حالت استقرار باید درست باشد و ناحیه گردن- پشت باید تقویت شود
  • گردن باید در برابر ضربه و استرس تکراری محافظت شود
  • نباید مدت طولانی سر میز بنشینید و باید استراحت های کوتاهی انجام دهید و بایستید.
  • تمرینات پیاده روی و کشش منظم را انجام دهید
  • روی بالش بسیار ضخیم نخوابید
  • از فعالیت هایی که سر را برای مدت طولانی به پایین کج می کند ، باید اجتناب شود
  • تمرینات کششی و تقویتی برای گردن در طولانی مدت از عود گردن درد جلوگیری می کند.

قوس گردن چبست؟

قوس  گردن یکی از مشکلات مهم افرادی است که با رایانه کار می کنند. این به ویژه سلامت جوانان را تهدید می کند. با ورزش منظم و یک زندگی سالم می توانیم از قوس گردن خلاص شویم.

ستون فقرات در ناحیه گردن باید به شکل C باشد. ضربه و برخی از اختلالات باعث صاف شدن استخوان های ستون فقرات در ناحیه گردن می شود. علاوه بر این حرکات ناگهانی نیز زمینه را برای این بیماری فراهم می کند.

از بین رفتن این شکل C در گردن ، قوس گردن نامیده می شود. قوس گردن هم بر کیفیت زندگی و هم در سلامتی فرد تأثیر منفی می گذارد و منجر به از دست رفتن نیروی کار می شود.

برخی از دلایل قوس گردن:

• وضعیت نادرست حالت ایستادن و نشستن
  • فشار بر ناحیه گردن هنگام ورزش
  • خوابیدن با موهای خیس
  • اضافه وزن
  • وضعیت بد بدن در هنگام خواب

گرفتگی گردن چیست؟

گرفتگی گردن  یک مشکل سلامتی شایع در جامعه است. کار کردن سر میز ، نشستن  طولانی در حالت اشتباه و خوابیدن بر روی بالشی که سر را پشتیبانی نمی کند می تواند باعث گرفتگی گردن شود. علاوه بر این ، قرار گرفتن طولانی مدت گردن در معرض هوای سرد ممکن است باعث  گرفتگی گردن شود.

گرفتگی گردن مشکلی است که بر کیفیت زندگی فرد تأثیر می گذارد.

با گرفتگی گردن، محدودیت حرکت در ناحیه سر و گردن رخ می دهد. گرفتگی گردن ناشی از افتادن و ضربه می تواند مشکلات جدی ایجاد کند و در چنین حالتی باید به متخصص مراجعه شود.

درمان دیسک گردن

گرفتگی گردن معمولاً در اثر خوابیدن در موقعیت اشتباه و معکوس در شب ایجاد می شود و معمولاً بعد از بیدار شدن از خواب در صبح مشاهده می شود. بین مهره های گردنی عضلات وجود دارد و انقباضات در این عضلات به دلایل مختلف باعث گرفتگی گردن می شود.

علاوه بر این ، ممکن است گرفتگی گردن به دلیل دیسک گردن ایجاد شود. به دلیل گرفتگی گردن  ، فرد در چرخاندن سر خود به راست ، چپ و بالا مشکل دارد. در نتیجه  گرفتگی گردن ، به دلیل انقباض عضلات درد نیز ایجاد می شود.

درمان گرفتگی گردن:

در صورت داشتن گرفتگی گردن  ، روش های مختلف ورزشی وجود دارد که می توانید به راحتی در خانه آنها را انجام دهید. با انجام تمرینات منظم 15-10 دقیقه ای ، عضلات می توانند شل شوند. تمرینات گردن نباید روی گردن فشار بیاورد.

همچنین از داروهای مسکن و شل کننده های عضلانی در درمان گرفتگی گردن استفاده می شود. علاوه بر این ، می توان از کمپرس سرد و گرم استفاده کرد. توصیه می شود ابتدا یک کمپرس سرد و سپس یک کمپرس گرم استفاده کنید. درمان سوزن خشک نیز یک روش درمانی سریع و موثر در معالجه گرفتگی گردن است.

Source: www.habibbostan.com