درمان خار پاشنه

در ابتدا برای درمان خار پاشنه، مسکن ، ماساژ و استفاده از کمپرس سرد با کرم های ضد درد توصیه می شود. ماساژ باید با کشیدن انگشتان پا به عقب و اعمال کمپرس سرد بر روی پاشنه به مدت 5 دقیقه انجام شود ، سپس از کرم های تسکین دهنده درد استفاده شود.

استفاده از کفش های نرم همراه با ماساژ ، شکایات بیشتر بیماران را کم می کند.

گزینه های دیگری در درمان بیمارانی که از ماساژ و کمپرس سرد بهره مند نیستند استفاده می شود. شایع ترین این روش های درمانی تزریق زیر پاشنه است.

قبل از تزریق ، سوزنی حاوی بی حسی موضعی روی پاشنه پا یا مچ پا اعمال می شود تا بیمار درد نداشته باشد.

تزریق برای درمان خارپاشنه:

هدف از تزریقات افزایش سرعت بهبود بافت بهبود نیافته پاشنه پا است. درد تا حد زیادی پس از تزریق تسکین می یابد.

برای بیمارانی که درد آنها بعد از اولین درخواست ادامه دارد می تواند بعد از دو هفته دوباره تزریق انجام شوند. امواج شوک (ESWT) و لیزر درمانی برای بیمارانی که  مشکلات سلامتی  دارند یا پاسخ مثبت از این روش درمانی نگرفته اند ، قابل استفاده است.

لازم به یادآوری است که خار پاشنه یک بیماری است که به آرامی شروع می شود و بهبود آن فوری نخواهد بود. درمان درد در پاشنه می تواند حدود یک ماه طول بکشد.

به ندرت ، جراحی در بیماران با مشکلات خار پاشنه  لازم است.  جراحی آخرین گزینه در درمان این بیماری است.

درمان خار پاشنه با  PRP:

اخیراً یکی از روش های بسیار مناسب برای درمان خار پاشنه درمان PRP است. PRP به دست آمده از خون گرفته شده از خود بیمار بر روی بافت مربوطه اعمال می شود و بیمار معالجه می شود.

درمان خار پاشنه

چگونه می توان خارپاشنه را تشخیص داد:

برای بیمارانی که دارای علائم و شکایاتی هستند که تصور می شود خار پاشنه دارند ، ممکن است برای تشخیص ، از اشعه ایکس پا استفاده شود. دیده شدن برآمدگی استخوان در فیلم اشعه ایکس راهی برای اطمینان از وجود خار پاشنه است. برخی از افراد ممکن است شرایطی داشته باشند که هیچ علائمی دیده نشود. در چنین مواردی ، خار پاشنه تنها به دلایل دیگری توسط اشعه ایکس کشف می شود.

اگر خارپاشنه درمان نشود چه اتفاقی می افتد:

بیماران مبتلا به خار پاشنه باید به موقع معالجه شوند. به دلیل درد در ناحیه پاشنه ، حرکات بیمار محدود شده و ضعف  در عضلات پا ایجاد می شود. این وضعیت ممکن است باعث ایجاد نیروی نامتناسب در مفاصل زانو و لگن و درد در آینده شود.

انتخاب کفش مناسب برای خار پاشنه چگونه باید باشد؟

مهم ترین علت بیماری خارپاشنه چاقی است. با این حال ، این بیماری در افرادی که وزن آنها طبیعی است نیز دیده می شود. افرادی که ا وجود داشتن وزن طبیعی مبتلا به بیماری خارپاشنه هستند، در دوران کودکی و جوانی به سلامتی پا اهمیت نداده و عموماً  کفش مناسبی را انتخاب نکرده اند.

کفش هایی که برای درمان مورد استفاده قرار می گیرند باید ویرایش  شود و کفش هایی که پاشنه نرم دارند و پاشنه ای که ضربه را جذب می کند ترجیح داده شود. توصیه می شود از کفی برای خارپاشنه استفاده شود.

درمان و تشخیص خارپاشنه:

بر اساس سابقه و معاینه بیمار ، خار پاشنه تشخیص داده می شود. اگر در حین معاینه با فشار  دادن پاشنه  درد احساس شود ، باید از اشعه ایکس پاشنه استفاده شود. با این حال ، یافته های اشعه ایکس در اکثر بیماران طبیعی است.

مواردی که بیماران باید در مورد درمان خار پاشنه  در نظر بگیرند چیست؟

• اولا ، باید از فعالیت هایی که درد ایجاد می کند ، دور بماند.
  • پای برهنه نباید راه برود
  • بیماران باید از یک دمپایی کف نرم در خانه استفاده کنند و کفش ورزشی را به جای کفش های سخت تر ترجیح دهند.
  • می توانند از پاشنه سیلیکونی استفاده کنند

ورزش برای خارپاشنه:

ورزش برای درمان خارپاشنه بسیار مهم است. با انجام تمرینات پا که توسط پزشک متخصص تعیین می شود ، پیشرفت ها در زمان کم تری مشاهده می شود.

خارپاشنه چگونه ایجاد می شود؟

در کف پا غشایی محکم وجود دارد که پاشنه پا را با انگشتان پا متصل می کند. به این غشا روی کف پا ، فاسیا پلانتار گفته می شود. فاسیا پلانتار از جلو به عقب در امتداد کف پا حرکت می کند و به پاشنه می چسبد. وظیفه این ساختار پشتیبانی از قوس کف پا هنگام راه رفتن است.

به دلایل مختلف فشار  در کف پا ممکن است سبب آسیب در فاسیا پلانتار شود. در صورت آسیب (التهاب) در ناحیه ای که این غشاء به استخوان پاشنه چسبیده است ، ناراحتی به نام خار پاشنه ایجاد می شود. اولین و مهم ترین علائم خار پاشنه درد در ناحیه پاشنه است.

درمان خار پاشنه

خارپاشنه در چه افرادی دیده می شود؟

• کسانی که دائماً در زمین های سخت قدم می زنند
  • کسانی که کفش نامناسب می پوشند